Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Disse handelsbetingelser gælder for alle tjenester, der tilbydes af New Ways Media, herunder klipning af podcast og videopodcast, videoredigering, drift af sociale medier og content creation. Ved bestilling accepterer kunden disse betingelser.

Tjenester

New Ways Media tilbyder følgende tjenester:

  • Klipning af podcast og videopodcast
  • Videoredigering
  • Drift af sociale medier
  • Content creation

For månedlige aftaler skal der være en klar definition af antallet af podcastafsnit, videoannoncer, content pieces og udvalgte sociale mediekanaler. Eksempelvis:

  • Månedlige ydelser: 4x podcastafsnit a max 45 minutter (max 5 stk. råklip), 8x videoannoncer a max 3 minutter stk. (max 12 stk. råklip), 12 content pieces a max 1 minut stk. (max 2 ekstra råklip).
  • Udvalgte SoMe Kanaler: Threads, Instagram, Facebook, YouTube, TikTok, LinkedIn.

Der skal også defineres en deadline for aflevering samt en uploadrate (antal delinger pr. uge) på sociale medier, for eksempel 3 delinger om ugen på Facebook.

Kundens forpligtelser

Kunden skal give struktureret information, og filer skal navngives korrekt. Der skal laves et tydeligt skriv om, hvad formålet med videoen er, hvilke elementer der skal indgå, og eventuelt referencer.

Levering og varsler

For enkeltstående opgaver skal New Ways Media have 14 dages varsel for videolevering og podcastlevering. Kunden skal levere alt nødvendigt materiale 14 dage før deadline. For månedlige aftaler skal det være tydeligt defineret og aftalt kontraktuelt via e-mail, hvad der skal laves. New Ways Media forbeholder sig retten til at opkræve det fulde beløb, hvis kunden ikke leverer nødvendigt materiale til tiden eller ikke overholder varslerne.

Kvalitet og ansvar

Kvaliteten af det endelige produkt afhænger af det materiale, kunden leverer. Dårlig belysning, lydkvalitet og manglende elementer (f.eks. logoer, grafik) er kundens ansvar at levere i de korrekte formater. New Ways Media opbevarer råmaterialer og projektfiler i op til 60 dage. Kunden bør selv opbevare deres råmaterialer. New Ways Media frasiger sig al ansvar for indhentning af ophavsrettigheder for tilsendt materiale. Det er kundens ansvar at have de nødvendige rettigheder til at bruge varemærker, grafik, musik, fonte, billeder og andre lignende materialer, de sender til New Ways Media med henblik på viderearbejdelse.

Aflysning

Månedsaftaler kan opsiges med 30 dages varsel, og enkeltstående opgaver kan annulleres med minimum 48 timers varsel. Ved aflysning med kortere varsel forbeholder New Ways Media sig retten til at opkræve et "aflysningsgebyr" på 33% af det fulde beløb. New Ways Media kan altid annullere en enkeltstående opgave eller månedlig aftale med øjeblikkelig varsel, hvis handelsbetingelserne vurderes til ikke at være overholdt. Er handelsbetingelserne overholdt, har New Ways Media 30 dages varsel ved månedlige aftaler og 24 timer ved enkeltstående opgaver.

Revisionsrunder

Som udgangspunkt har kunden 1 revisionsrunde pr. leverance, som gælder i 24 timer. New Ways Media har derefter en uge til at foretage ændringer. Stavefejl og tekniske fejl lavet af New Ways Media vil blive rettet uafhængigt af revisionsrunderne. Ekstra revisionsrunder kan købes for 750 DKK hver (maks. 3). Feedback bør gives skriftligt og struktureret, f.eks. ved brug af punktform, typografi eller tabeller. Kunden bør bruge timecodes til specifikke områder, f.eks.: "Rettelse 1) 01:03:02-01:04:45 - slet dette."

Ophavsret

New Ways Media ejer alle rettigheder til animationer, grafik og projektfiler skabt i forbindelse med leverancen. Kunden kan anmode om adgang til disse filer mod et særskilt gebyr. New Ways Media bruger som regel kun samples og komponerer selv musik til projekter. Det kan ske, at New Ways Media køber rettigheder til musikstykker og implementerer disse i nogle tilfælde. Det er New Ways Medias ansvar at have rettigheder på de materialer, de bruger, hvor kunden ikke selv har efterspurgt eller påkrævet dette.

Ansvarsfraskrivelse

New Ways Media er ikke ansvarlig for skader, der opstår som følge af sygdom, force majeure eller andre uforudsete hændelser. Kunden er ansvarlig for korrekt og struktureret levering af materialer og information. New Ways Media vil gøre sit bedste for at informere kunden om manglende struktur.

Transport og omkostninger

Kunden betaler for transportomkostninger, som lægges oven i den aftalte pris. For opgaver, der kræver mere end 8 timers arbejde på stedet, dækkes kostudgifter op til 100 DKK.

Databeskyttelse

Alle personlige oplysninger vil blive behandlet fortroligt i overensstemmelse med gældende databeskyttelseslovgivning.

Tvistbilæggelse

I tilfælde af tvist skal parterne først søge at løse konflikten gennem mediation, før der tages retslige skridt.

Kontakt

Kunder, der er i tvivl om deres opfyldelse af handelsbetingelserne, kan kontakte New Ways Media på +45 29 90 29 64.

Eksempler på manglende informationsdeling

For at sikre et glat samarbejde er det vigtigt, at kunderne leverer alle nødvendige oplysninger og materialer til tiden. Manglende informationsdeling kan omfatte, men er ikke begrænset til:

  • Manglende upload af råmateriale til den aftalte deadline
  • Utilstrækkelige beskrivelser af ønsker eller krav til indhold
  • Manglende overholdelse af deadlines for feedback og ændringer